آموزش رایگان استفاده از کیف پول بیتکوین
نوشته شده توسط : factcoins

 

کیف پول دیجیتالی یا والت چیست؟

قبل از خرید بیتکوین، شما نیاز به جایی دارید تا آن را ذخیره کنید. درست مثل دنیای فیزیکی که برای نگهداری و حمل پول کاغذی و سکه از کیف پول فیزیکی استفاده می‌کنید، برای نگهداری ارزهای دیجیتال هم به یک کیف پول دیجیتال (والت) که مخصوص ارزهای دیجیتالی است، نیاز دارید.

اصطلاحاتی چون والت دیجیتال، کیف پول دیجیتال، کیف پول بیتکوین، کیف پول ارز دیجیتال، کیف پول بلاکچین، کیف پول سخت افزاری و… همه اسامی کیف پول‌های ارزدیجیتال هستند.

امنیت کیف پول 

کیف پول شما آدرسی مانند شماره حساب بانکی دارد که در جستجوگر دفترکل نشان داده می‌شود. این آدرس نسخه کوتاه‌تر و قابل استفاده تری از کلید عمومی شماست که ۲۶ تا ۳۵ کاراکتر الفبایی تصادفی دارد. (1A1zP1eP5QGefi2DMPTfTL5SLmv7DivfNa)

این آدرسی است که با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود تا بتوانید معامله کنید. به خاطر داشته باشید که هر کدام از این حرف‌ها و شماره‌ها در این آدرس مهم هستند.

 

چطور امنیت کیف پولمان را بالا ببریم

 

به طور کلی یک کیف پول ارز دیجیتال دارای کلید خصوصی (privet key) و یک کلید عمومی (public key) مخصوص به خود است. کلیدهای خصوصی مثل رمز عبور برای دسترسی به حساب بانکی هستند و کلیدهای عمومی درست مثل شماره حساب بانکی عمل می‌کنند. همه کسانی که در شبکه بیتکوین فعالیت دارند می‌توانند کلید عمومی را ببینند. شما به عنوان صاحب کیف پول می‌توانید آدرس کیف پول عمومی خود را در اختیار اشخاصی که قصد واریز ارز دیجیتال به حساب شما را دارند قرار دهید.

قبل از انجام هر معامله کل آدرس، حرف به حرف را چک کنید. همچنین به آدرس کیف پول شما یک یا چند کلید خصوصی متصل است. همانطور که از نام آن پیداست نباید با کسی به اشتراک گذاشته شود. از کلیدهای خصوصی برای تأیید صحت مالکیت کلید عمومی ذکر شده در بالا و هم چنین برای خاتمه دادن به معامله استفاده می‌شود. برخی از کیف پول‌ها مجموعه کلماتی را به شما ارائه می‌دهند که در صورت گم شدن کلیدهای خود، با استفاده از آنها می‌توانید کیف پول خود را بازیابی کنید. این عبارات را چاپ و در مکانی امن نگه دارید.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.





:: برچسب‌ها: امنیت کیف پول , انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال , بلاکچین , خرید بیتکوین , فکت کوینز , والت دیجیتال , کیف پول دیجیتال بلاک چین , کیف پول دیجیتال بیت کوین , کیف پول دیجیتال چیست , ارز دیجیتال , کیف پول دیجیتالی , ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: